Publicēts 4. jūnijā, 2009.
Kā jau visi uzcītīgie latvieši, arī es saturisku atpūtu pēdējā laikā esmu nomainījis pret patriotisku līdzi sekošanu valstiskiem un ne tik valstiskiem notikumiem medijos.
Viens no pēdējā laika skaļākajiem bļāvieniem, protams, ir skaistais stāsts par apdrošinātāju un medicīnas iestādēm. Vai tā dara kompetenti cilvēki, kompānijas, kam uzticam savu dzīvību?
Var jau būt, ka esmu kārtējais bezjēdzīgā raksta autors un kārtējo reizi tas būs tāds spļāviens jūrā, bet reizi par visām reizēm gan gribētos noskaidrot atbildes uz dažiem jautājumiem, uz kuriem, manuprāt, pat pirmklasnieks spētu atbildēt.
Pirmkārt, man liekas ļoti aizdomīgi, ka pacienti iestājas par savām tiesībām, medicīnas iestādes iestājas par savām, bet tam, kam tiešām vajadzētu runāt, uzspļauj visam un klusē kā ūdeni mutē ieņēmis. Savā laikā vārdu savienojums „lata devalvācija” bija aizliegtais auglis, kuru nedrīkstēja pat pieminēt – visi klusēja un centās nevienam neiekrist acīs – nebūtu es lasījis dažus prātīgus un nesaprātīgus rakstus, tā arī es, tāpat kā daudzi citi, dzīvotu neziņā. Tik un tā tie daudzslāņainie raksti nav pārliecinājuši, ka viss ir kārtībā un kāds cits ir vainīgs pie laivas sašūpošanās.
Varbūt, mazliet pārspīlēju, kā dažam var šķist, bet taisnībai jābūt. Te nu, lūk, būs daži vienkārši jautājumi, kas man ir svarīgi un, domāju, daudziem citiem arī:
Vai domājat par savu klientu labsajūtu un nākotni?
Vai finansiālas problēmas un tāpēc kavējas naudas izmaksa līgumiestādēm, tādējādi ārsti ir spiesti rakstīt čekus?
Vai ir plānots lauzt līgumu ar kādu no veselības iestādēm? Kad? Kas notiks ar pacienta polisi?
Vai klienti par to laikus uzzinās?
Ceru, ka saņemšu atbildi un citi veselības apdrošināšanas polišu lietotāji arī uzzinās beidzot atbildes uz šiem jautājumiem un visas neskaidrības tiks atrisinātas..
Starp citu, nav jau nelaime tikai veselības apdrošināšanas jomā, bet gan visā apdrošināšanas nozarē kopumā – vairs nevar uzvārīties kā treknajos gados.